Hogyan kell kulcsszókutatást végezni: A SEO kulcsszókutatási útmutató

A kulcsszókutatás kritikus fontosságú a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából, ezért minden SEO-ba fektető vállalkozásnak meg kell tanulnia, hogyan kell kulcsszókutatást végezni. Ebből az útmutatóból megtudhatja, hogyan találja meg a legjobb kulcsszavakat a SEO-hoz, hogy cége maximalizálhassa a SEO teljesítményét (és megtérülését).

Mi az a kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás a keresőkifejezések megtalálása, elemzése és kiválasztása, amelyeket az emberek a keresőmotorokban való találatok létrehozására használnak a SEO számára. A SEO a kulcsszavak segítségével segíti a keresőmotorokat abban, hogy az oldalakat pontosan rangsorolják a keresési eredményekben, és hogy az emberek megértsék az oldal kontextusát.

Miért fontos a kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás a SEO szempontjából több okból is kritikus jelentőségű, többek között:

A keresőmotorok: A Google-hoz hasonló keresőmotorok kulcsszavakat használnak a webhelyek keresési eredményekben való rangsorolásához. Egy blogbejegyzés, amelynek címcímében szerepel a “legjobb futócipő” kulcsszó és a legjobb futócipők listája, azt üzeni a keresőmotoroknak, hogy ez egy releváns oldal, amelyet az adott kulcsszóval történő kereséseknél meg kell jeleníteni.

Emberek: Az emberek kulcsszavakat használnak az online tartalomkereséshez – és a keresési eredményekből választják ki, hogy melyik tartalomra kattintanak. Valaki, aki például a legjobb futócipők összeállítását keresi, nagyobb valószínűséggel kattint egy, a legjobb cipőkről szóló összefoglaló blogbejegyzésre, mint egy termékoldalra.

Vállalatok: A kulcsszókutatást alkalmazó vállalatok általában jobb megtérülést (ROI) érnek el a SEO-ból, mivel a legnagyobb értéket képviselő kulcsszavakat célozzák meg. Egy SEO kulcsszókutatást végző vállalkozás például hosszú távú, alacsony konkurenciájú kulcsszavakra összpontosíthat.


Ha tudja, hogyan kell kulcsszavakat kutatni, akkor adatvezérelt döntéseket hozhat SEO-stratégiájával kapcsolatban. Ahelyett, hogy kitalálná, mire keres a célpiac, tudja, mire keres a célpiac, hogy megtalálja az Önéhez hasonló vállalkozásokat, majd ezeket a kulcsszavakat használja az Ön webhelyén.

Hogyan kell kulcsszavakat keresni a SEO-hoz

Tudja, hogy miért fontos a SEO kulcsszókutatás, de hogyan kezdjen hozzá a kulcsszókutatáshoz? Olvasson tovább, mert az alább vázolt nyolc lépés végigvezet azon, hogyan kutasson kulcsszavakat a SEO számára:

Ötletelés a potenciális kulcsszavakról

A kulcsszókutatás első lépése a lehetséges kulcsszavak listájának ötletbörze. Ezek a kulcsszavak olyan széleskörűek lehetnek, amennyire csak akarja, és bármi lehet, ami az iparágához, termékeihez vagy szolgáltatásaihoz kapcsolódik

Így például, ha Ön egy budapesti kerékpárbolt, a kulcsszavai lehetnek például a következők: “budapesti kerékpárbolt”, “kerékpártartó”, “kerékpárülések”, vagy bármilyen más kerékpáralkatrész, amit árul.

Használhat helyalapú kulcsszavakat is, tehát olyan szavakat és kifejezéseket, amelyek az államát, városát, régióját vagy más olyan kifejezéseket írnak le, amelyeket a keresők a területének leírására használhatnak.

Kutasson a versenytársak kulcsszócélzása után

Ezután megnézheti a versenytársai webhelyeit is, és megnézheti, hogy milyen kulcsszavakkal írják le a hasonló termékeiket és szolgáltatásaikat.

A versenytársak vizsgálata nagyszerű módja lehet annak, hogy olyan ötletekkel álljon elő, amelyekre első körben soha nem gondolt volna, és később a kulcsszókutatás többi részét is informálhatja.

Állítsa össze a hosszú kulcsszavak listáját

Ha már megvan az alaplista, a következő lépés, hogy ezt kibővítse a long-tail kulcsszavak hosszabb listájává. Tehát az első lépésben kitalált kulcsszavak nagyon rövid és általános kulcsszavak lehetnek, például kerékpárboltok.

De ha belegondol, országszerte több ezer vagy akár több tízezer vállalkozás is próbálhat pontosan erre a kulcsszóra rangsorolni, és helyi vállalkozásként valószínűleg nem fogsz tudni a top 10-ben szerepelni.

Tehát alapvetően a kulcsszókutatási folyamatnak ebben a szakaszában olyan hosszabb, specifikusabb kulcsszavakat kell keresnie, amelyek azt jelzik, hogy a felhasználó kifejezetten az Ön által kínált alkatrészeket vagy egy kerékpárboltot keres a környéken.

Bár támaszkodhat a Google által javasolt keresésekre, ez a megközelítés jelentős időt vehet igénybe, mivel manuális. Ezért gyakran javasoljuk egy kulcsszókutató eszköz használatát.

Kulcsszókutató eszközök használata

Egy kulcsszókutató eszköz, például a Google Keyword Planner a tényleges felhasználói keresési trendek és adatok alapján bővíti ki a kulcsszavakat.

Ha beírsz egy kulcsszót a Google Keyword Plannerbe, egy betűrendes listát kapsz az összes olyan variációról, amelyet a felhasználók általában keresnek a Google-ban.

Így például, ha beírja, hogy “kerékpártartó”, az egyik találat erre a “kerékpártartó az audiq5-hez”. Ez azt jelenti, hogy sok felhasználó kereste ezt a pontos kifejezést a Google-ban a múltban, és azt is jelenti, hogy ha olyan kerékpártartót árul, amely kompatibilis ezzel az adott autóval, akkor ez lehet az a kulcsszó, amelyet meg kell céloznia.

Ahogy görget lefelé az oldalon, rengeteg különböző találatot fog látni erre vonatkozóan, és attól függően, hogy milyen kulcsszót adott meg, a kulcsszavak listája túlnyomó lehet.

Jegyezze fel azokat, amelyek relevánsak a vállalkozása szempontjából, vagy egyszerűen exportálja őket egy táblázatba. Ezt a folyamatot megismételheti az eredeti listán szereplő összes kulcsszóra, és ezen a ponton már több ezer lehetséges kulcsszóötlete lehet a webhelye számára.

De a következő lépésben átnézzük, hogy mit kezdjen ezekkel a kulcsszavakkal, és hogyan szűkítse le őket, hogy megkapja azokat a kulcsszavakat, amelyek a lehető legjobb eredményeket hozzák a SEO-stratégiája számára.

Exportálja a kulcsszóadatokat egy táblázatba

Számos különböző ingyenes eszközzel szűkítheted a listádat, sokan szeretjük a Keywords Everywhere nevű Chrome-bővítményt használni. Ez egy ingyenes bővítmény, és a második lépésben talált összes kulcsszót tömegesen feltöltheti.

Ha tehát az összes kulcsszavát egy táblázatba exportálta, akkor azokat egyszerűen bemásolhatja, beillesztheti és feltöltheti az eszközbe.

Kulcsszó-mérőszámok elemzése

Miután feltöltötted a listádat, minden kulcsszóhoz látni fogsz néhány metrikát.

Ezek közül a legfontosabbak a keresési mennyiség és a CPC, vagyis a kattintásonkénti költség. A keresési volumen megmutatja, hogy havonta hány felhasználó keres az egyes kulcsszavakra. Minél nagyobb a keresési volumen, annál több felhasználó érdeklődik az adott kulcsszó iránt.

A kattintásonkénti költség pedig a Google Ads vagy a Google Ads által bevont adat, amely azt mutatja, hogy hány hirdető próbál hirdetést elhelyezni az adott kulcsszóra. Minél magasabb az egy kattintásra jutó költség, annál nehezebb lesz az Ön vállalkozása számára az adott kulcsszóra rangsorolni.

Amikor tehát arról beszélünk, hogyan találjunk kulcsszavakat, az ideális kulcsszó az lenne, amelyiknek magas a havi keresési volumene, de alacsony az egy kattintásra jutó költsége. Ez azt jelenti, hogy sok felhasználó keresi ezt az információt, de nem sok webhely próbál rangsorolni rá.

Ebben a példában a “kerékpártartó Subaru Foresterhez” kulcsszónak magas a havi keresési volumene, de viszonylag magas a kattintásonkénti költsége is. Ez azt jelenti, hogy sok felhasználó keres olyan kerékpártartókat, amelyek kompatibilisek ezzel az autóval, de hacsak az Ön webhelye nem rendelkezik már viszonylag magas domain tekintéllyel, valószínűleg nehéz lesz erre a kulcsszóra rangsorolni.

Ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes megcélozni, vagy nem érdemes egy oldalt létrehozni az Ön webhelyén, de valószínűleg vannak más kulcsszavak, amelyek hatékonyabban vezetnek minősített forgalmat az Ön webhelyére.

Ha a listát havi keresési volumen szerint rendezi, és egy kicsit lejjebb görget, akkor megtalálja azokat a kulcsszavakat, amelyeknek kisebb a keresési volumene, de alacsonyabb a kattintásonkénti költsége is.

Így például a “kerékpártartó xc90 Volvo-hoz” kulcsszónak csak 10 átlagos havi keresési volumene van, és bár ez nem hangzik soknak, ez 10 potenciális vásárlót jelent, ha az Ön webhelye képes jól rangsorolni erre a kulcsszóra.

Ráadásul a CPC csak 10 cent, ami azt jelenti, hogy nem számít, milyen kicsi a webhelye, valószínűleg van esélye arra, hogy erre a keresőszóra rangsoroljon.

A kulcsszókutatási folyamat korai szakaszában ne koncentráljon túlságosan a havi keresési volumenre.

Később elkezdhetsz azokra a kulcsszavakra összpontosítani, amelyek rengeteg forgalmat vonzanak majd, de rögtön az elején még mindig érdemes olyan hosszú kulcsszavakat megcélozni, amelyeknek alacsony a keresési volumene.

Ahogy végigmegy a kapcsolódó kulcsszavak listáján, még olyan ötleteket is találhat, amelyekre az eredeti ötletelés során nem is gondolt. Ha ez a helyzet, akkor foghatja ezeket a kulcsszavakat, és beteheti őket a KeywordsFX-be vagy egy másik eszközbe, és még több kulcsszóvariációt találhat, amelyeket felhasználhat a stratégiájában.

Ha PPC-kampányokat futtat a Google Ads segítségével, akkor a PPC-eszközüket is használhatja a lista bővítéséhez. Kattintson a “Kulcsszó- és hirdetési csoportötletek keresése” gombra, és írjon be néhányat azok közül a kulcsszavak közül, amelyeket már talált a kulcsszókutatás során. Ezután kattintson a Hirdetéscsoport-ötletek fülre.

Ez megmutatja azokat a kulcsszavakat, amelyeket a hirdetők gyakran megcéloznak ugyanazon kampányokon belül.

Ez azt jelenti, hogy az ezen a lapon található kulcsszavak többsége releváns lesz az Ön termékei és szolgáltatásai szempontjából – és ha úgy dönt, hogy bármelyikük releváns, akkor a Google Ads átlagos havi keresési volumen és a verseny adatai alapján eldöntheti, hogy jó kiegészítése-e a stratégiájának.

A kulcsszavak rangsorolása

Ha megvan a kulcsszavak listája, meghatározhatja, hogy hol szeretné őket beépíteni az oldalára.

Ha olyan kulcsszavakat talált, amelyekre már vannak oldalak, akkor foghatja ezeket a kulcsszavakat, és hozzáadhatja őket a címcímekhez, a fejcímekhez, a meta leírásokhoz és más fontos HMTL-elemekhez, valamint az egyes oldalak testszövegeihez.

Ennek ellenére mindenképpen el kell kerülnie a kulcsszótömést, vagy a kulcsszavak hozzáadását olyan helyeken, ahol nem relevánsak vagy nem szükségesek. A webhelyén található összes tartalmat a felhasználók szem előtt tartásával kell megírni, és azzal a céllal, hogy tájékoztassa a potenciális ügyfeleket, és segítsen nekik megtalálni a szükséges információkat.

A kulcsszókutatási folyamat során lehet, hogy talált néhány olyan kulcsszót, amelyre még nincs tartalom a webhelyén, de ahelyett, hogy ezeket a kulcsszavakat véletlenszerű oldalakhoz adná hozzá abban a reményben, hogy ezek az oldalak majd rangsorolnak a kulcsszavakra, inkább tekintse ezt lehetőségnek arra, hogy több tartalmat hozzon létre a webhelyén, és több olyan oldalt hozzon létre, amelyek segítenek az ügyfeleinek.

Legyen folyamatos a kulcsszókutatás

Miközben optimalizálod webhelyedet, folytasd a kulcsszókutatást, amennyit csak szükséges. Idővel ez segíteni fog abban, hogy még több olyan kulcsszót azonosítson, amelyek hasznosak ügyfelei számára, valamint hogy a kulcsszavakat a változó keresési volumen és trendek függvényében relevánsnak tartsa.

Így például, még ha a “kerékpártartó a 2016-os Subaru Foresterhez” kulcsszó most nagyon értékes is lehet, öt év múlva valószínűleg lesz egy újabb modell és más újabb kulcsszavak, amelyekre a felhasználók keresnek.

Mindezek mellett az általam ismertetett lépések valójában csak az alapokat jelentik. Ha tehát többet szeretne megtudni, javaslom, hogy töltse le ingyenes kulcsszókutatási útmutatónkat.

Tudjon meg többet a kulcsszókutatásról
Megtanulta az alapokat arról, hogyan végezzen kulcsszókutatást.